Standartlar ve Uygulamalar Şube Müdürlüğü
Görevleri
- Akıllı şehir terminolojisini, birlikte çalışabilirlik modelini, veri sözlüğünü, referans mimari modeli ve ulusal akıllı şehir mimarisini hazırlamak ve güncelliğini sağlamak,
- Akıllı şehir veri yönetişim mekanizması ve uygulamalarını tesis etmek ve yönetmek,
- Akıllı şehir uygulamalarının geliştirilmesini sağlamak, yarışma ve pilot uygulamalar gerçekleştirmek,
- Akıllı şehir teknolojilerine ilişkin izleme, değerlendirme ve raporlama çalışmaları yürütmek,
- Görev alanına ilişkin konularda rehberlik, kapasite geliştirme ve eğitim faaliyetlerinde bulunmak,
- Akıllı şehirlere ilişkin yerli ve milli teknolojilerin kullanımının yaygınlaştırılmasına yönelik çalışmalar yapmak,
- Akıllı şehir ve coğrafi bilgi sistemleri uygulamalarını bütünleyen yönetim, otomasyon ve dokümantasyon sistemleri ile ilgili uygulama, düzenleme, geliştirme ve izleme faaliyetleri yürütmek,
- Görev alanına ilişkin konularda uluslararası veri paylaşım ağlarına katılmak,
- Görev alanına ilişkin konularda ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlarca gerçekleştirilen çalışmalarda ülkemizi temsil etmek, işbirliği ve uyum çalışmalarını koordine etmek,
- Daire Başkanı tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.